Pro Bono Communicatie dag: 21 november 2025


Het is zo langzamerhand een begrip aan het worden: de Pro Bono Communicatie dag! Marketing- en communicatiespecialisten zetten hun kennis en passie in voor het vraagstuk van een maatschappelijke organisatie. De volgende – en tiende – editie staat gepland op 21 november 2025.

Pro Bono (of voluit pro bono publico) is een uitdrukking uit het Latijn die in het Nederlands ‘voor de publieke zaak betekent’. Werk door specialisten dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd ten dienste van de maatschappij. 

 

Voor maatschappelijke organisaties

Wat een kans voor jouw non-profit organisatie: je werkt samen met een team van gedreven marketing- en communicatie specialisten. Zij zetten graag hun kennis (en passie) vrijwillig in voor jouw maatschappelijke organisatie. De ervaring leert dat je er écht in de praktijk wat aan hebt.

Zo werd bijvoorbeeld De Voedselbank getrakteerd op een creatieve wervingscampagne, ontving De Huiskamer voor Vluchtelingen een complete nieuwe look en feel voor hun website, een team communicatie specialisten maakte voor Speelpark de Splinter een uitgewerkte antirookcampagne en Markieza kreeg twee podcasts met verhalen van ervaringsdeskundigen.

Wil je kennis, ideeën en hulp bij bijvoorbeeld jullie naamsbekendheid, strategie, positionering, social media plan of website? Doe mee met dit unieke event. Julia Geerts van Samen voor onze Regio vertelt je graag meer over wat de Pro Bono dag voor jou kan betekenen. 


Voor marketing- en communicatiespecialisten

Wist je dat jij met jouw marketing & communicatie kennis een blijvende impact kunt maken op een non-profitorganisatie? En dat je daarmee niet alleen de maatschappelijke stichting maar ook het werkgeluk voor jezelf of jouw bedrijf/afdeling een boost kunt geven?

Tijdens de Pro Bono Communicatie Dag combineer je bezield werken met iets terug geven aan de maatschappij. In een klein team van marcom-specialisten (circa 6 tot 8 personen, van copywriter tot creatief, van strateeg tot SEO specialist) werk je aan een concreet communicatievraagstuk van een lokale non-profit organisatie. Deze organisaties hebben zelf vaak geen communicatie afdeling, laat staan budget voor extern advies, maar lopen wel met een vraagstuk rond.

Daar kun jij mee helpen! Samen werken jullie aan concrete oplossingen voor deze communicatievraagstukken. Denk aan:
– heldere positionering
– nieuwe huisstijl of logo
– communicatieplannen of social content.

Kortom, samen maken jullie praktische handvatten. Zo blijft het niet bij goedbedoelde adviezen, maar kan de maatschappelijke organisatie na deze dag daadwerkelijk aan de slag met de ideeën.

Samenwerkingspartners
De Pro Bono Communicatie dag wordt mede mogelijk gemaakt door LICHT, High Tech Campus Eindhoven, Brainport voor Elkaar en Samen voor onze Regio.

 

 

 

Geïnteresseerd in de Pro Bono Communicatie dag?

Neem contact op met Julia Geerts